Saturday, February 12, 2011

are U addicted to colours?

hari ni kita nak belajar macam mana nak buat tulisan colourful macam pelangi dalam posting atau entry kita. kalau dah tau,tolong senyap boleh tak? tolong jang sibuk-sibuk hal rumahtangga orang. :) korang dah ready? lets start babeh..wii~


1. tekan dashboard design edit HTML (tak perlu tick expend widget templetes)

2. tekan ctrl+f dan cari code </head>

3. kalau dah jumpa,korang copy code dekat bawah ni dan pastekan dibawah code </head>

<script src="http://sites.google.com/site/copycatgroup/Home/jsfile/rainbowtext.js"></script>

4. tekan preview dan jika tiada sebarang error,korang tekan save saja laa.

5. sekarang pergi pada posting new post taip entry korang macam biasa.

6. bila korang nak guna teks macam pelangi tu,korang just guna code dekat bawah ni.

<span class="rainbow_text">TEKS COLOURFUL MACAM PELANGI</span>
tengok contoh ni:

nama saya <span class="rainbow_text">wawa comell</span>.
saya sangat <span class="rainbow_text">cantik dan comell</span>.
sila jangan cemburu dengan saya. :)
nanti bila korang preview,dia akan jadi macam ni.

nama saya wawa comell.
saya sangat cantik dan comell.
sila jangan cemburu dengan saya. :)
7. bila dah siap entry korang tu,tekan preview dan jika tiada sebarang masalah..korang publish saja laa,lepas tu pegi view post korang tu.





SELAMAT MANCUBA :)





wawa tau entry saya comell.sila comment selepas membaca.kalau kamoo copycat meow meow,sila pergi dari blog wawa tanpa copy apa-apa dari blog saya. :)

No comments:

Post a Comment